بسیاری از متخصصین و مدرسین، این سوال در ذهنشان ایجاد می گردد. چگونه سفارش تدریس خصوصی دریافت کنیم یا آن را بالا ببریم؟ معمولا جوان ترها ، از نداشتن سفارش و رکود این بازار می نالند. شاید این مشکل برای اساتید پر تجربه هم ایجاد شود. نداشتن سفارش کافی چندین علت دارد . از دلایل آن را می توان به بی اطلاعی از اهمیت تدریس خصوصی ، ناشناس بودن مدرس، نداشتن مهارت در جذب شاگرد و مشتری یابی و خیلی گزینه های دیگر  اشاره کرد. ولی خب هر مشکلی ، راه حل های فراوانی دارد و فقط کافیست دقیق روی آن تمرکز کنیم. تدریسان در این مقاله قصد دارد راه حل های مفیدی از این قبیل را به شما پیشنهاد دهد.

 

۱- هزینه تدریس:
اولین قدم در این راه، بازبینی قیمت هایی است که روی مدت زمان تدریس نهاده می شود. این مرحله ، راهی برای غلبه بر نداشتن سفارشات است. معمولا افراد باهوش،وقتی می خواهند از رکودی گذر کنند، قیمت ها را شکسته و با سود پایین تری مشغول به کار می گردند. اما این همه ی ماجرا نیست و تازه اول آن است .

 

۲- صمیمیت و خوش رفتاری با شاگرد:
با شاگردهای قبلی  به نحو دیگری رفتار کنید. البته تغییر رفتارتان نباید طوری باشد که شخص متوجه موضوع گردد و بخواهد از آب گل آلود ماهی بگیرد. اما در کل وقتی با مشتری های قدیمتان خوش رفتار باشید و پوئن های بیشتری را تقدیمشان کنید ، مسلما تبدیل به یک کیس تبلیغاتی خواهند شد. باید با رفتار و گفتارتان به آنها بفهمانید که خوشحال می شوید اگر افراد جدیدی را به شما معرفی کنند.  حال برای راضی نگه داشتن شاگرد می توانید به او تخفیف دهید یا در زمان ملاقات ، به بهترین نحو با آنها برخورد نمایید و…

 

۳-کیفیت:
تا حد ممکن کیفیت کاری خود را بالا ببرید. سعی کنید از متد های روز استفاده نمایید تا از بقیه عقب نمانید. از روش ها و لوازم با کیفیت و مناسب استفاده نمایید. خود کیفیت یک تبلیغات فوق العاده برای شما خواهد بود. با بالا بردن کیفیت تدریس ، نام خود را سر زبان ها می اندازید. این امر باعث می گردد تا افراد بیشتری به سراغ شما بیایند.

 

۴-شما بدنبال شاگرد :
 اگر انتظار دارید شاگردان بدون حرکتی از شما ، پشت در صف بکشند ، انتظار بیهوده ای است. شما باید به دنبال مشتری های جدید باشید تا آنها را به مشتری های ثابت خود تبدیل کنید . طرق زیادی برای این کار وجود دارد. مثلا سری به موسسات و مراکز آموزشی  بزنید و از موقعیتهای مناسب اطراف خود استفاده کنید. با همکاران خود آشنا شوید و بر تعداد آنها بیافزایید. این کار باعث می شود نام شما بر سر زبان ها بیفتد .

 

۵-تبلیغات به خصوص:
معمولا برای این نوع فعالیت ها نمی توان تبلیغات همگانی انجام داد و قشر خاصی مخاطب آن هستند. تبلیغاتی که برای این کار مناسب است را برایتان مثال می زنیم.

 

پخش تراکت محلی:
در محله هایی که می دانید مخاطبانتان در آنجا زیاد هستند ، تراکت پخش کنید. سعی کنید پخش کننده تراکت را توجیه کنید تا تراکت ها را هدفمند پخش کند.

 

آگهی روزنامه:
آگهی نیازمندی های روزنامه ها ،۰ مکان مناسبی برای تبلیغات تولیدی لباس شماست. سعی کنید با کلمات مناسب ، درج آگهی کنید.

 

تبلیغات اینترنتی:
این روز ها ، پیج های متعدد شبکه های اجتماعی ، وبسایت های پرطرفدار، سایت های آگهی رایگان و مواردی از این قبیل، راه مناسبی برای تبلیغ کار شما هستند. چون اینترنت، کاربران زیادی را در خود جای داده می توانید از این فرصت برای تبلیغات کم هزینه تر استفاده نمایید. چه بهتر که یک وبسایت ساده هم برای کار خود دست و پا کنید. راه اندازی یک وبسایت کار چندان سختی نیست.

 

۶-محل مناسب :
یکی از مواردی که منجر به پیشرفت کار شماست، مکان مناسب برای ارایه تدریس  می باشد. حتی اگر در جایی مستقر هستید که آنجا زیاد مناسب نیست ، سعی کنید در اولین موقعیت مکان خود را تغییر دهید. یکی از خصوصیات مکان کلاس ، که به ازدیاد مشتری هایتان کمک می کند، قرار داشتن کلاس در نزدیکی هم صنفیان خود از استاد و شاگرد و آموزشگاه می باشد.  مشتری ها یعنی شاگردان معمولا ترجیح می دهند تا برای استفاده از این نوع خدمات ، به محله ی صنفی فعالیت رجوع کند.  پس در نزدیکی رقبای خود ، بیشتر پیشرفت خواهید کرد.